Embereye

Familjen Ironside's första tillskott blev nordsvensken Embereye, som går under smeknamnet Vildsvinet. Vildsvinet kommer från Valedale och har tidigare använts som turridningshäst i Hollow Woods och Dinodalen, men då Avalon till slut blev lite trött på Vildsvinets förmåga att stanna och äta på varenda buske och därmed också råkat slänga av en turist eller två i sin glupskhet, så fick jag då frågan om jag inte ville ha denna bråke som kompanjon.
 
Han kommer aldrig ersätta Thornie i våra äventyr över Jorvik, men denna lufs har snabbt fått en stor plats i mitt hjärta, och mina pojkar kommer alldeles utmärkt överrens i hagen och i stallet, så han är kvar för att stanna. 

KOMMENTARER


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress: (om du har)


Kommentar:




Trackback