It's a no from me, sorry

I veckan annonserades dets att marwari-hästen kommer anlända till Jorvik den 12e augusti. Om ni inte följer SSO på instagram kan ni ha missat detta, och det är därför jag finns här!
Long story short så är basically en marwari en akhal teké fast med böjda öron. Och i och med det önskar, och hoppas, jag innerligt och helhjärtat att de inte kör en copy+paste på akhal tekéernas animationer and calls it a day. De har helt magiska färger, och om man tittar noga på den bruna hästen så har den även öronen bakåt - är detta någon form av känslovisning och kommer det bara vara i deras animationer eller något de bygger vidare på sen?
Dock måste jag påpeka hur oerhört ocharmig den svartvita skäcken är, den tycker jag verkligen någon behövde arbeta mer på. Stegringen och hur illa manen är emot basfärgen på hästen, nejnejnej känner jag mest. De andra är verkligen top notch i färgkordinationer och utseende, men om stegringen ser ut sådär så får det mig att tveka väldigt mycket, tyvärr.
Ytterligare en sak som är ny för dessa skönheter är stubbad man. Akhal tekéerna har en slät eller de vanliga alternativen, så det är skönt att se något som skiljer dem åt.
MEN det som gör att jag nog inte kommer införskaffa mig någon av dessa, på en väldigt lång tid i alla fall, är mest en personlig sak att jag aldrig ritkigt fallit för marwaris. Å andra sidan fullkomligt älskar jag akhal tekéer, så graciösa och magnifika, men den där lilla lilla detaljen förstör det för mig. Väldigt oklart, men så har det alltid varit.
Dock vill jag också få gnälla lite om att det massproduceras ut hästar just nu och ingen, förutom de som sitter på en ren guldgruva, har pengarna att hålla jämna steg med vad som släpps. Förra veckan tyckte jag att jag hade mycket sc, ca 2000 hade jag på kontot. Men då köpte jag en häst och en ny outfit och nu har jag 100sc kvar. Saker har blivit så fruktansvärt dyrt och jag gillar det verkligen inte. Det var bättre förr när en häst kostade 600sc eller liknande, idag ligger alla runt 1000sc och det ruinerar mig totalt. Så många hästar man vill köpa, och outfits också för den delen, men det går inte om man inte vill spendera riktiga pengar på ett virtuellt hästspel. Och jag ser även fler och fler påpeka detta i kommentarsfält, men de får aldrig svar. INGEN bad om marwaris, seriöst har jag aldrig sett någon önska denna hästras, men ändå är det vad de släpper, 2 månader efter senaste nya hästras och 3 veckor sedan senaste hästarna (som dessutom är tidsbegränsade så självklart vill man köpa på sig någon innan de försvinner). Nej, jag är väldigt besviken faktiskt. Öka veckopengen om så ska vara, jag är trött på denna inflation som drabbar oss som inte tänker eller kan köpa sc varje dubbel sc helg. (När jag bloggade förr gjorde jag faktiskt en recap på det gångna året, en nyårsrevy så att säga, och om jag inte missminner mig så hade det året 11st dubbla star coins helger. Nu på sistone har de tagit bort inläggen efter att de löpt ut. Varför kan man ju undra.. Jag hoppas att det är för att ingen ska råka köpa sc av misstag och tro att det är dubbel-helg, men jag tycker i alla fall att det är lite suspekt..) Och börja lyssna mer på vad communityt vill. Öka veckopengen, gör SC billigare eller sänk priserna överlag. Jag förstår att det är ett stort företag och att alla behöver ha löner, men detta borde sköta sig självt om man fortsätter med täta dubbel-helger och ändå har lite lägre priser. Men det kanske bara är jag som är konspiratorisk och pessimistisk av mig.
 
 
 
 
Visa det här inlägget på Instagram

Perk up an ear for this beauty! 🐴 ✨ What do you think? 👀

Ett inlägg delat av Star Stable (@starstableonline) 21 Jul 2020 kl. 5:25 PDT

Men nog med gnäll nu! I och med att de meddelade att marwaris skulle dyka upp, så sneak peekade de även med detta träns. Barockträns har visats upp tidigare i inlägg här och där så att de äntligen kanske dyker upp nu är fruktansvärt spännande! I alla fall tolkar jag det som ett barockträns, men rätta mig gärna om jag har fel!